Sup kari yang paling sedap

Hai, apa khabar kamu semua? Saya di sini sihat sahaja. Syukur kepada Tuhan. Hari ini saya ingin bercerita tentang sup kari yang sangat sedap di Labuan. Kedai makan tersebut ialah Kedai Kopi Jia Yan. Pertama kali dalam hidup saya merasai kelazatan kari yang benar-benar memikat selera. Selalunya, sup kari yang saya rasa semuanya terlebih perasa. Tetapi, tidak bagi sup kari ini. Ianya sangat sempurna.

Okey, disebabkan perut yang berkeroncong, kami masing-masing memesan dua set nasi ayam, sup kosong ,semangkuk sup kari dan dua tin minuman 100 plus.

Apa yang saya suka tentang nasi ayam ini ialah nasinya dimasak dengan sempurna. Ia bukannya sekadar nasi putih tetapi dimasak dengan menggunakan perasa yang saya tidak berapa pasti. Kemudian, ayamnya pula dimasak lembut memikat jiwa. 

Our dish. Sedap!

Bagi sup kari pula, memang tidak dapat dinafikan lagi yang rasanya begitu lazat. Supnya benar-benar tersangat ‘kaw’. Bahan-bahan yang digunakan untuk membuat sup kari ini bergabung dengan baik. Sangat kena dengan tunas rasa saya. Pada pendapat saya, it is the best curry soup so far.

Sup Kari yang legend!

Patutlah kedai makan ini sentiasa penuh dengan pelanggan walaupun lokasinya sedikit tersembunyi. Rupanya, makanannya yang sedap-sedap belaka. Dengan servis yang pantas dan suasana makan yang selesa, memang tidak rugi untuk berkunjung ke sini.

Selepas itu, aktiviti makan masih diteruskan setibanya di rumah.

dengan Maggie special!

dan buah pir

Terima kasih kerana membaca

0 comments