Cerita Family Day 2014

Hai semua!

Selamat tahun baru 2015.

Pada 31 Disember 2014 yang lalu, kami telah membuat hari keluarga sebelah mummy saya yang pastinya disertai oleh kaum keluarga dan saudara mara tidak kira jauh atau dekat. Venue bagi hari keluarga ini dibuat di rumah uncle saya di Keningau. Dia sendiri menawarkan diri. Thank you uncle!

Saya sekeluarga pun tinggal di Keningau juga. Jadi, dekat dan senang sedikit untuk datang. Ada saudara mara yang datang dari Tambunan dan paling jauh ialah dari Lahad Datu. Kira-kira 9 jam perjalanan ke Keningau jika ikut jalan darat. Jauh kan. Rasanya, saya akan mabuk jalan jika jalan sejauh itu.

Banyak acara telah diadakan time hari keluarga. Antaranya, sukaneka seperti melastik tin, menyambung tali dengan straw, makan sosej terbanyak, terompah tin dan pertandingan karaoke. Memang sangat happening!. Para ibu bapa vs dengan anak-anak. Yang jarang berlari, melompat, berguling pun ikut serta. Semuanya sporting. Tiada ruang untuk malu. Termasuklah saya. Guess what? Saya menang tempat ketiga makan sosej terbanyak…hahaha… badan selim macam ni jangan di sangka tidak boleh makan gelojoh ya.

Padang tempat acara sukaneka

Hadiah makan sosej terbanyak

Selepas tu, datuk a.k.a big boss sampai dari kampung. Rindu pula jumpa dengan beliau sebab hampir dekat 10 tahun tak bersemuka sebab jarang balik kampung. Beliau membacakan doa selamat seterusnya merasmikan hari keluarga tahun 2014. Kemudian barulah acara potong kek, bertukar-tukar hadiah dan sesi bergambar. Lepas tu, waktu yang saya paling nanti-nantikan telah tiba iaitu waktu makan….hahaha.. semuanya ditempah dari katering. Paling saya suka makan ialah cheese cake. Saya peminat cheese jadi saya sangat happy sebab ada makanan yang saya suka terhidang. So yummy!

Cabutan bertuah

Hadiah yang saya dapat

Isi hadiah yang saya dapat...haha...

Cheese cake. Rasanya iras-iras Secret Recipe

Cheese cake yummy!

Selesai saja makan, diadakan pula pertandingan karaoke terbuka. Ramai juga yang ikut serta termasuk my dad. Saya? Saya tak ikut sebab saya menjadi juri untuk bahagian tempo. My mom pula jadi juri untuk bahagian persembahan. Manakala, bahagian suara diadili oleh tuan rumah iaitu uncle saya. Ketika inilah dapat dengar suara masing-masing. Ada yang nervous, ada yang belum ready tapi yang penting enjoy dan happy. Betul tak?

Jadi juri untuk pertandingan karaoke

Lepas berakhirnya acara pertandingan karaoke, barulah sesi karaoke terbuka. Time inilah saya berhabis menyanyi. Yalah, bukannya selalu dapat nyanyi banyak lagu kan. Lagipun, kalau nyanyi di kbox mahal. Bagus manfaatkan masa ini. Boleh juga training suara untuk audition Akademi Fantasia tahun 2015. Oppss, terlebih sudah…hahaha…

Apapun, memang seronok sepanjang family day ini sebab dapat berjumpa dengan saudara mara. Ada cousin-cousin yang baru saya kenal. Dapat jumpa dengan datuk, auntie-auntie dan ramai lagi. Hari Keluarga macam ni memang perlu dibuat setiap tahun sebab ianya dapat mengeratkan silaturahim antara sesama.

Oh, ya. Ada gambar anjing yang comel milik cousin dan juga gambar anak buaya sesat di rumah uncle. By the way, rumah uncle saya terletak di tepi sungai. Nama anak buaya tu si Misteri sebab buaya tu dengan misterinya datang sendiri ke kolam ikan yang sudah kering. Misteri kan?

Beautiful dog

Buaya yang bernama Misteri

Semoga tahun 2015 ini menjadi yang terbaik untuk kita semua.

Terima kasih kerana membaca

0 comments